teknisk SEO
Når jeg arbejder med teknisk SEO på din hjemmeside, vil jeg se på forskellige tekniske aspekter.
Kan din webplatform, styre udenom mange af de tekniske udfordringer der findes.
Hvis de tekniske udfordringer ikke kan overholdes, kan det forhindre din hjemmesides evne til at blive placeret højt i de google.
INdeksering
Når jeg arbejder med indeksering på din hjemmeside, er der flere aspekter at tage højde for.
Google crawler og indekserer din hjemmeside, ud fra, hvor mange indgående links din side har. En god og korrekt indeksering er vigtigt ift. om man eksisterer i de organiske søgeresultater.
Når jeg skal opbygge din hjemmeside, er det vigtigt, at jeg bevidst, til- og fravælger, de sider som ikke skal indekseres. Har du sider der ikke skal indekseret, er det vigtig at man sætter den til “no index”
Gør man ikke dette korrekt, vil din hjemmesides autoritet blive forringet, og dette er med til at skabe en dårligere placering i Google.
Jo flere indgående links din hjemmeside har eller får, er det med til at opnå højere domainautoritet.
header respone fejl koder
Når jeg arbejder med header respons fejlkoder på din hjemmeside, er det her vigtigt, at serveren returnerer den korrekte ”Server Header Respons kode”.
Når jeg taler om forskellige koder inden for dette område, er den vigtigste kode, kode-200. Koden betyder at alt er ok, og at hjemmesiden bliver vist korrekt.
En typisk fejl jeg tit oplever hos kunder er, at man kommer ind på en hjemmeside, hvor der står kode-404, dette betyder, at siden ikke kan findes, eller at den ikke er blevet redirectet korrekt. Hvis dette er tilfældet, kan det være med til, at ens hjemmeside ikke opnår en høj placering i Google.
hastighed
Det er ikke kun vigtigt at din hjemmeside ser pæn og fancy ud, for at opnå en høj placering i google, men den skal også loader hurtigt.
Din hjemmesides hastighed er blevet et meget vigtigt signal for google. Hvis din hjemmeside
Ved at forbedre hastigheden på dit hjemmeside, giver du dine målgruppe en langt bedre oplevelse, og der er en stor chance for, at din målgruppe bruger længere tid på din hjemmeside på dette grundlag.
Bruger din målgruppe længere tid på din hjemmeside, er dette et signal til Google om, at din hjemmeside fungerer i top, og at din målgruppe finder det interessant.
duplikeret indhold
Din sidetitel betragtes som din annonces titel i google. Så din sidetitel er en af de vigtigste elementer, som du kan skrue på for at skabe opmærksomhed på. Google ligger stor vægt på, hvad der står i din sidetitel, hvordan det er formateret, og i hvilken rækkefølge ordene kommer i. Husk at bruge nogle af dine vigtigste søgeord, så din målgruppe får lyst til at klikke.
Du kan være placeret nok så godt, men hvis de søgende vælger at klikke på de andre resultater, fordi de har en bedre titel, er du lige vidt.
hjemmesidearkitektur
Din sides meta beskrivelse, er den bagvedliggende beskrivelse og er en slags opsummering af sidens indhold til både Google og din målgruppe.
Hvor din sidetitel er din overskrift for din annonce, er meta beskrivelsen din sælgende og tekst, der støtter op omkring din sidetitel, men som samtidig fortæller mere om, hvad man kan forvente at finde på siden.
Men husk, det har ingen betydning for din placering i google, om du placerer dine søgeord i dine meta beskrivlse, men da søgeordet bliver fremhævet, skaber det noget opmærksomhed og det, kan få flere til at klikke på dine sider.