40783030 pbt@toft-mmd.dk

Intern SEO

En af de første ting jeg kigger på er din webplatform (ex. WordPress, Joomla osv..) og dens evne til at styre udenom de tekniske udfordringer. Hvis der er tekniske udfordringer, kan det være med til at forhindre din hjemmesides placering i de organiske søgeresultater i google.
Dette skal være i orden inden jeg går videre i onpage SEO.

INDHOLD

Indholdet på din hjemmeside, er en af de vigtigste elementer i forhold til SEO.
Det er vigtigt, at de søgeord, du gerne vil have der skabes trafik på, bliver brugt på din hjemmeside og brugt på den mest effektive måde.

Teksten på din side, skal udgøre en væsentlig del og være det bærende element.
Dine tekster skal skrives til din målgruppe, men med søgemaskiner in mente. Det er vigtigt, at de tekster du skriver engagerer og fastholder målgruppen på din hjemmeside. Dette er et succeskriterie for en god optimeret hjemmeside.
Dine vigtigste søgeord, skal indgå i alle siders elementer, som er titler, beskrivelser, brødteksten, billedtekst og overskrifter.

søgeord

Det er vigtigt at du taler samme sprog som din målgruppe. Det er ligegyldigt hvad du selv mener dine produkter eller ydelser hedder, her er det vigtigt, at du bruger de samme betegnelser som din målgruppe, for det er de søgeord eller søgefraser, de søger på og derfor dem, som du skal være synlige på.

For at finde dine rigtige søgeord og søgefraser, laver jeg en søgeordsanalyse.
Når jeg arbejder med en søgeordsanalyse, arbejder jeg i 3 niveauer, for at opnår de bedste resultater.

Husk dine søgeord og søgefraser skal bruges som del af den onpage SEO-optimering af din hjemmeside.
Dine sidetitler, tekster og meta-descriptions, skal alle sammen gå op i en højere enhed, der tillader de bedste placeringer samt de bedste brugeroplevelser for din målgruppe, som finder dig igennem googles resultater.

overskrifter (Headers)

Alle dine overskrifter og underoverskrifter skal være unikke, og bør altid formateres med et H-tag. Det er den sikreste og eneste måde, du kan fortælle google, at der er tale om en overskrift eller underoverskrift.
Google vægter det der står i overskrifterne og underoverskrifterne højere, end brødteksten, da el H-tag, er et opmærksomhedsskabende element.
Generelt set bør overskrifter og underoverskrifter, være formateret korrekt. Første overskrift på en side bør hedder H1, og underoverskrifter bruger , h2, h3, h4 osv.

sidetitler (titletags)

Din sidetitel betragtes som din annonces titel i google. Så din sidetitel er en af de vigtigste elementer, som du kan skrue på for at skabe opmærksomhed på. Google ligger stor vægt på, hvad der står i din sidetitel, hvordan det er formateret, og i hvilken rækkefølge ordene kommer i. Husk at bruge nogle af dine vigtigste søgeord, så din målgruppe får lyst til at klikke.
Du kan være placeret nok så godt, men hvis de søgende vælger at klikke på de andre resultater, fordi de har en bedre titel, er du lige vidt.

beskrivelser (meta descriptions)

Din sides meta beskrivelse, er den bagvedliggende beskrivelse og er en slags opsummering af sidens indhold til både Google og din målgruppe.
Hvor din sidetitel er din overskrift for din annonce, er meta beskrivelsen din sælgende og tekst, der støtter op omkring din sidetitel, men som samtidig fortæller mere om, hvad man kan forvente at finde på siden.
Men husk, det har ingen betydning for din placering i google, om du placerer dine søgeord i dine meta beskrivlse, men da søgeordet bliver fremhævet, skaber det noget opmærksomhed og det, kan få flere til at klikke på dine sider.

billeder

Det er ikke kun vigtigt, at dine billeder loader hurtigt, men også vigtigt, at du navngiver dem korrekt via alt-teksten. Google gør brug af deres Google image, og hvis du navngiver dine billeder med en sigende tekst, vil de også blive vist her. Det er naturligvis også med til at skabe en helhed på din hjemmeside og det er også med med til at google rater din side højere.